Poznańscy biznesmeni podzielą się swoim know-how ze studentami


Jedenastu przedstawicieli kadry zarządzającej firm zrzeszonych w Konsorcjum Marki Poznań poprowadzi wykłady otwarte dla studentów. To projekt „Business Mentor” realizowany przez Miasto Poznań na początek nowego roku akademickiego. Przedsiębiorcy przedstawią własne case studies, które pozwoliły im na osiągnięcie sukcesu w biznesie. To pierwszy taki projekt w kraju. Jego inaugurację zaplanowano na 10 października.

– Poznań szuka ciągle nowych sposobów na rozwój swojej akademickości. Wykłady tych, którzy naukową teorię przełożyli na praktykę w biznesie, to nasz sposób na to, by pokazać Poznań jako miasto otwarte na studentów i które stwarza odpowiednie warunki do interakcji różnym grupom. To też promocja miasta jako silnego ośrodka akademickiego oraz wspieranie przedsiębiorczości młodych ludzi. Liczę na owoce takich działań – mówi prezydent Poznania Ryszard Grobelny.

Do projektu „Business Mentor” włączyły się firmy współpracujące z miastem Poznań w ramach Konsorcjum Marki Poznań tj. Alba, Beyond, Century Link, DGA, Hama, INEA, NIVEA, Rule Financial, TPA Horwath, Solaris oraz Volkswagen Poznań. Przedstawiciele marek w trakcie otwartych wykładów na Uniwersytecie Ekonomicznym i Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa podzielą się ze studentami swoim doświadczeniem z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej i osiągania sukcesów w biznesie. Dla przykładu, Kinga Podraża-Myszkowska z firmy INEA poprowadzi wykład pt. „Szansa na sukces – sponsoring tytularny INEA Stadionu”, a Rafał Roszak z firmy Beyond.pl podzieli się ze studentami wiedzą z obszaru IT, prezentując 10 praw ekonomiki chmur.

– Projekt „Business Mentor” jest kolejnym dowodem na to, że firmy zrzeszone w Konsorcjum Marki Poznań potrafią współpracować na różnych płaszczyznach. Bardzo się cieszę, że tym razem udało nam się wypracować projekt skierowany stricte do studentów. To pierwsze tego typu działanie od początku funkcjonowania Konsorcjum – tłumaczy Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.

–  Dla nas to szansa by pokazać młodym ludziom na przykładzie DGA, które ma za sobą prawie 25-letnią historię, że biznes to nie tylko sukcesy, ale też porażki, z których należy zrobić dobry użytek. Chcielibyśmy w ten sposób zainspirować ich do przemyśleń oraz przekazać cenne wskazówki wynikające z wielu lat praktyki, które na pewno wykorzystają w swojej  późniejszej karierze zawodowej – dodaje Andrzej Głowacki, prezes firmy DGA.
Wykłady otwarte na poznańskich uczelniach to także element projektu Akademicki Poznań, którego realizacja wynika z przyjętej w 2009 roku Strategii Promocji Marki Poznań. Jeszcze w październiku Miasto Poznań ruszy z kampanią promocyjną „Poznań przyciąga”, która adresowana będzie przede wszystkim do maturzystów oraz osób potencjalnie zainteresowanych studiami podyplomowymi. W ramach kampanii – obok spotów, które będą emitowane w telewizji i Internecie – realizowane będą także wizyty w szkołach ponadgimnazjalnych w województwach: wielkopolskim, zachodniopomorskim, pomorskim
i lubuskim. W nowej formule kampania ma zachęcić ich do podjęcia studiów w Poznaniu.

Dodatkowe informacje:
Strona internetowa Konsorcjum Marki Poznań: www.marki.poznan.pl
Strona internetowa miasta: www.poznan.pl

Dodaj komentarz