Pożegnanie Helmutów


– Pomimo, że były to tramwaje używane, w tamtych latach uznawano je za jedne z bardziej zaawansowanych technicznie wagonów tramwajowych w Poznaniu i jednocześnie najmniej awaryjnych. Posiadały wiele udogodnień dla pasażerów, m. in. fotokomórki w drzwiach, mechanizm w drzwiach zapobiegający przytrzaśnięciu pasażera, a także wydajne ogrzewanie wnętrza pasażerskiego – przypomniał Krzysztof Dostatni, prezes Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.

Jak poinformowało biuro prasowe Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu, przez 22 lata eksploatacji, łącznie w Poznaniu było 56 tramwajów z Düsseldorfu i 31 tramwajów z Frankfurtu nad Menem (w tym dwukierunkowe). Po latach służby – ze względu na wiek i stopień technicznego zużycia od ostatnich lat są wycofywane z poznańskich  tras. Zastępowane są nowoczesnymi, niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami Gamma poznańskiego Modertransu, a od grudnia 2018 roku wyjechało ich ponad 40 z 50, które zamówiło MPK. Ostatnie z gamm mają być dostarczone do końca 2019 r.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz