Po poniedziałkowej awarii systemu PEKA, miasto każdego dnia odpowiada na pytania pasażerów. Jakie są różnice między tPortmonetką a aplikacją bankową (ePortmonetką) i w jaki sposób należy z nich korzystać – to kolejne z cyklu „Pytanie dnia”.
tPortmonetka służy do opłacania przejazdów jednorazowych komunikacją miejską i postoju w Strefie Płatnego Parkowania (obecnie tylko w SPP na Jeżycach). Pieniądze, które wpłacamy na konto tPortmonetki mogą być wykorzystane tylko w celach transportowych – możemy zapłacić za przejazd swój i osób towarzyszących lub uiścić opłatę parkingową w parkomacie. Konto tPortmonetki można doładować przez www.peka.poznan.pl lub w Punktach Obsługi Klienta i Punktach Sprzedaży Biletów.
Aplikacja bankowa (ePortmonetka) to natomiast funkcja karty płatniczej prepaid. Z jej pomocą możemy zapłacić za zakupy i usługi (dokładnie tak samo jak kartą płatniczą lub kredytową przypisaną do naszego konta bankowego) w tym również zakupić bilety okresowe i zasilić tPortmonetkę. Aplikacja bankowa powiązana jest z rachunkiem technicznym w Banku Zachodnim WBK – ale do korzystania z niej nie jest wymagane podpisywanie żadnej umowy z bankiem. Konto możemy zasilić wpłatą przez Internet, we wpłatomacie oraz w oddziale banku BZWBK. Wykorzystywanie tej funkcjonalności jest dobrowolne. Informacje o aplikacji bankowej są dostępne na stronie www.bzwbk.pl.
Ważne: za pomocą aplikacji bankowej (ePortmonetki) nie opłacimy przejazdów komunikacją miejską ani parkowania.