Obowiązuje nowy rozkład PKP!


Od niedzieli, 14 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy PKP, który ma przynieść podróżnym przede wszystkim skrócenie czasów przejazdu na głównych trasach. Dodatkowo na torach pojawią się pierwsze składy Pendolino.

Pendolino

Podróżni mogą liczyć na pomoc mobilnych informatorów, którzy są obecni na największych dworcach w kraju. Pasażerowie znajdą tam również specjalne ulotki informacyjne. O wszystkich zmianach można dowiedzieć się również ze stron internetowych PKP, portalach społecznościowych (twitter, facebook) oraz z infolinii 19 757. Podróżni mogą również śledzić monitoring zajętości miejsc w pociągach PKP Intercity na stronie internetowej przewoźnika.

Dodatkowej informacji i pomocy podróżnym udzielają pracownicy Nowych Biur Dworca, które zlokalizowane są na 8 największych dworcach w kraju. W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity uruchomi ponad 360 połączeń w komunikacji krajowej i międzynarodowej. Natomiast Przewozy Regionalne oprócz znanych połączeń uruchomiły osiem połączeń całorocznych, trzy pociągi weekendowe i trzy połączenia sezonowe (trasa „tam i z powrotem”). Aby mogło korzystać z nich jeszcze więcej pasażerów, wszystkie pociągi będą miały dodatkowe postoje na większej niż dotychczas liczbie stacji.

– W tym roku możemy zaoferować pasażerom najkrótsze w historii czasy podróży pociągiem między najważniejszymi aglomeracjami w Polsce. To efekt rekordowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – mówi Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Remigiusz Paszkiewicz. Przykładowo w czasie nieco ponad 3 godziny, przejedziemy pociągiem z Poznania do Trójmiasta.

W Wielkopolsce w nowym rozkładzie pojawiło się wiele nowych połączeń, a spółka Koleje Wielkopolskie nadal będzie obsługiwać te same połączenia. Niestety w nowym rozkładzie zabrakło miejsca dla porannego połączenia z Poznania do Warszawy, a na które były najniższe ceny biletów.

Ponadto pierwsze regularne kursy po polskich torach rozpoczną pociągi Express InterCity Premium. Składy połączą północ z południem Polski, kursując między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem, Katowicami oraz Wrocławiem. Obecnie w Polsce jest 18 składów Express InterCity Premium, z których do dziś 15 przeszło restrykcyjne testy. W grudniu br. do obsługi pasażerów wykorzystanych zostanie 9 pojazdów. Na trasie z Warszawy do Krakowa będzie kursowało 7 par połączeń, ze stolicy do Trójmiasta 5 par, a pomiędzy Warszawą i Wrocławiem oraz Warszawą i Katowicami po 2 pary. 6 składów będzie stanowić niezbędną rezerwę.

Dodaj komentarz