Kolejny etap trasy na Naramowice coraz bliżej


Podczas przygotowania niezbędnej dokumentacji koniecznie było ustalenie przebiegu torowiska tramwajowego pod wiaduktem kolejowym Poznań Garbary. Co ważne: budowa torowiska w tym miejscu nie będzie oznaczała konieczności całkowitego zamknięcia linii kolejowej E20 – z Berlina do Warszawy. Przy planowaniu tego elementu uwzględniono zarówno przeprowadzoną już modernizację dworca Poznań Garbary, jak i możliwą w przyszłości, analizowaną przez PKP, budowę trzeciego i czwartego toru kolejowego.
Pod wiaduktem kolejowym Poznań Garbary znajdzie się przystanek tramwajowo-autobusowy, który będzie pełnił funkcję węzła przesiadkowego w pełnym tego słowa znaczeniu. W tym miejscu będzie można korzystać nie tylko z komunikacji tramwajowej i autobusowej, lecz również z kolejowej i rowerowej. W pobliżu powstaną miejsca postojowe dla samochodów i rowerów.
Torowisko pod wiaduktem kolejowym to nie jedyny trudny odcinek, z którym musieli poradzić sobie projektanci. Do skomplikowanych zadań należało również ustalenie jej przebiegu przez tzw. wąskie gardło – między ul. Grochowe Łąki a Estkowskiego i Małe Garbary. Niełatwe było też zaprojektowanie skrzyżowania ul. Estkowskiego i Małe Garbary tak, by ominąć i ocalić istniejący obecnie klin zieleni. Układ tego skrzyżowania stworzy również możliwość wyprowadzenia w przyszłości trasy tramwajowej w ul. Garbary.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz